Proteiinia puuroon

Puuro on ravitseva ja terveellinen aamupala. Mutta jos se voisi olla vieläkin parempi?

Puuro sisältää runsaasti kuitua ja antioksidantteja, mutta proteiini siitä yleensä puuttuu lähes kokonaan. Proteiinin riittävä saanti on tärkeää mm. lihasten kehityksen, vastustuskyvyn ylläpidon ja normaalin hormonaalisen toiminnan takia.

Myös nälän säätelyssä proteiinilla on olleellinen rooli. Jos siis haluat pysyä kylläisenä lounaaseen saakka, lisää puuroosi proteiinia. Sen tekemisessä seuraavista vinkeistä voi olla sinulle apua.

Keitä maitoon. Valmistamalla puuron veden sijasta maitoon, lisäät samalla siihen proteiinia. Myös puuron päälle voit lisätä maitotuotteita, kuten esimerkiksi raejuustoa tai jogurttia. Ihan mieltymystesi mukaan.

Lisää joukkoon pähkinöitä. Pähkinät tuovat puuroon paitsi proteiinia myös ravintoaineita ja rakennetta. Jos siis pidät pähkinöistä, lisää niitä myös aamupuuroosi. Eri pähkinöillä saat myös vaihtelua makuun.

Tee suolainen puuro. Valmista joskus vaihtelun vuoksi suolainen puuro, jos sellaista tykkäät. Pinaatti, herkkusienet, kananmunat ja lohi sopivat sellaisen lisukkeiksi. Jos siis suolainen ajatus innostaa.

Lisää joukkoon proteiinijauhetta. Mikäli et innostunut aiemmin esitetyistä ideoista, on olemassa helpompikin tapa. Sekoita yksinkertaisesti puuroosi proteiinijauhetta. Jauheita on saatavilla monen makuisina.


Arvioi ensimmäisenä tämä viesti

  • Currently 0/5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tagit: puurot, proteiinit, ruoanlaitto, lisäravinteet, ruokavalio, vitamiinit, ravintolisät
Kategoriat: terveys | kotitalous | elämäntavat

0 Kommentteja
Toimet: S-posti | Kestolinkki | RSSRSS comment feed

Kommentointi on suljettu