Näin vältät stressin

Stressi on aikamme pahin epidemia. Se aiheuttaa lukuisia terveysongelmia, kuten ahdistusta, masennusta, sydäntauteja ja syöpää. Kuinka näin kammottavaa tautia sitten voisi ehkäistä?

Liiku enemmän. Säännöllinen liikunta auttaa tutkimusten mukaan aivan kaikkeen. Se vapauttaa mielihyvää tuottavia endorfiineja ja ehkäisee tehokkaasti kielteisiä tunteita sekä ahdistusta.

Syö saksanpähkinöitä. Liikunnan lisäksi myös oikeanlainen ruokavalio auttaa ihmistä kaikessa mitä tavoittelee. Erityisesti  kurpitsansiementen, manteleiden ja saksanpähkinöiden on huomattu helpottavan stressioireita.

Vältä nestehukkaa. Se rasittaa elimistöä. Syö siis hyvä aamiainen, mutta älä juo liikaa kahvia. Vaihda mieluiten kokonaan vihreään teehen. Senkin makuun voi tottua, kun tietää olevansa hyvällä asialla.

Liikunnan ja ravintopuolen tultua kuntoon, huolehdi elämästäsi myös muuten. Organisoi aikasi äläkä jätä tekemisiäsi viime tippaan. Luo itsellesi rutiineja ja pyri olemaan optimistinen. Kyllä se siitä.

Arvioi ensimmäisenä tämä viesti

  • Currently 0/5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tagit: stressi, liikunta, ravinto, juokseminen, kuntoilu, saksanpähkinät
Kategoriat: terveys | hyvinvointi | elämäntavat

0 Kommentteja
Toimet: S-posti | Kestolinkki | RSSRSS comment feed

Lisää kommentti


(Näyttää Gravatar ikonisi)  

[b][/b] - [i][/i] - [u][/u]- [quote][/quote]



Esikatselu

huhtikuu 22. 2018 05:37