Hanki unelmiesi kroppa – tässä 5 arvokasta vinkkiä!

Useimmat meistä, elleivät kaikki, haaveilee tip top kropasta, jossa koko kehon pieninkin lihas on viimeisen päälle kuntoon treenattu. Ikävä kyllä vain murto-osa haaveilijoista saavuttaa tämän haaveen, ja ylpeilee kehoistaan. Heillä tosin on siihen geneettiset edellytykset joita kaikilla ei edes ole, mutta kaikki voivat kuitenkin treenata ja olla huippukuntoisia. Seuraavaksi luettelemme 5 keinoa joilla sen teet.

 

Rutjakkeesta reippaaksi kuntoilijaksi

Ensiksi, varsinkin jos olet ihan rapakunnossa tai vähemmän hyvässä kunnossa, aloita harjoittelu reippaalla kävelyllä. Älä juokse, älä nosta painoja, äläkä tee mitään ylimääräisiä harjoitusliikkeitä. Venytellä voit kevyesti, mutta sen jälkeen vain kävelet, kävelet ja kävelet paljon. Tämä on tärkeätä siksi, että kävelemällä paljon luot hyvän peruskunnon joka mahdollistaa monipuolisen harjoittelun.

Älä unohda lihaksia

Toiseksi, treenaa lihaksia. Hyvä kunto on perusasia, mutta siinä ei ole kaikki. Lihakset eivät kasva pelkästä kävelystä, vaan niitä täytyy treenata erikseen. Tämä onnistuu menemällä punttisalille, ja kysymällä personal trainerilta opastusta harjoitteluun. Ole päättäväinen ja mene punttisalille säännöllisesti, ainakin kolmesti viikossa. Lisää painoihin kiloja sitä mukaa kun lihakset kasvavat.

Säännöllisyys takaa tuloksen

Kolmanneksi, ole säännöllinen. Unelmiesi kroppaa ei koskaan saavuta vain saamalla harjoitteluun hyvän alun, mutta sen jälkeen jättää treenaamisen sikseen. Treenaamisessa on oltava määrätietoinen ja konsekventti, silloin vasta voi odottaa mitään kunnon tuloksia. Ole siis säännöllinen.

Oikea ruokavalio

Neljäs asia, joka on myös tosi tärkeä, on oikein syöminen. Kun kehoa rasittaa kovassa treenissä, täytyy sen saada oikeata ravintoa palautukseen ja lihaksien kasvamiseen. Jätä pois kaikki epäterveellinen roskaruoka, karkit, makeat pullat, lihottavat sipsit ja pöhöttävät virvoitusjuomat. Laita ne punaiselle listalle heti. Sen sijaan syöt vain runsaasti vihanneksia, hedelmiä ja tummaa leipää, sekä paljon kauraa eri muodoissa. Juo paljon vettä, tai vaihtoehtona proteiinijuomia jotta lihakset kasvaisivat nopeammin.

Ota ihan levon kannalta

Lopuksi viides, mutta kaikista tärkein asia: lepo. Kaikki nämä edellä mainitut asiat ovat tärkeitä, mutta jos keho ei saa tarpeeksi lepoa, ei mistään ole mitään hyötyä. Tutkimukset osoittavat että lihakset kasvavat levätessä, ja kroppa saa tarvittavan ajan palautumiseen. Jos ei lepää tarpeeksi, ei myöskään jaksa enää treenata, ja silloin ollaan pahasti pielessä.

Seuraa siis näitä vinkkejä, ja tiesi haaveiden täyttymiseen on auki!


Arvioi ensimmäisenä tämä viesti

  • Currently 0/5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tagit: kuntosali, personal trainer, liikuntakeskus
Kategoriat: terveys | liikunta | kuntosali | hyvinvointi

0 Kommentteja
Toimet: S-posti | Kestolinkki | RSSRSS comment feed

Lisää kommentti


(Näyttää Gravatar ikonisi)  

[b][/b] - [i][/i] - [u][/u]- [quote][/quote]



Esikatselu

joulukuu 13. 2017 20:44